Ahad, 27 Disember 2009

bas...oh..bas...

perghhh smlm aku tgk berita ade bas ekspres eksiden lagi...kali ni bas sani ekspres plak..sedih tgk ade yg terkorban...ade satu pasangan suami isteri meninggal..diorg duduk kat kampung sebelah taman aku jer...al-fatihah kepada mangsa..dan salam takziah kepada anak2 mangsa..kenapa kalau eksiden je mesti kat highway arah utara??mesti kat erea rawang,behrang,tapah dan sebagainya..aku rase mungkin sikap driver nak kejar trip kot..bwk laju2..mungkin faktor jalan raya tak sesuai untuk bas bwk laju,tp dorg tekan gak padle minyak tu sampai lantai,asalkan dpt kejar trip...ape kejadahnye??nyawa orang beb yg ko bawa tu..aku kalau balik kampung kadang2 race dgn bas ekpres gak..penah tu meter keta dah 160 km/j...tp bas dok kat depan lg...gile laju..klu ade sayap dah boleh terbang dah..terus jd kapal terbang ekspres..kepada kawan2,sedara mara,dan sape2 saje yang naik bas ekspres lepas ni,aku doakan korang selamat dalam perjalanan hingga sampai ke destiinasinya dengan selamat..terutama yg menghala ke utara..ajal maut ditangan tuhan..doa la bnyk2 supaya dijauhkan dari kematian yg sebegini rupa..amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan