Jumaat, 11 September 2009

ketentuan??

hurm...bosan sungguh arini..arini dah start final exam..pkl 3 kang ade paper pengurusan perniagaan...kpale otak dah blur ni...dr mlm td berdenyut2 jer..hurm...ape maksud ketentuan takdir bg korang??bg aku,setiap manusia telah tertulis sejak azali lg ttg takdirnyer sama ada baik atau buruk takdir itu..aku sendiri pon xtau takdir aku ape selepas ni...ni bkn nk berbicara soal cinta tau...tp takdir perjalanan hidop...setiap yg hidop di dunia ini pasti akan mati suatu hari nt kan??cume cara kematian tu yg membezakan setiap yg hidop di dunia ini..aku xtau nape sejak dr seminggu sblm puasa,setiap kali aku tido mst akan bermimpi...tak kire la tido siang ke mlm ke...tido yg 10 minit pon blh bermimpi gak..pastu,klu aku tido,seolah2 aku x boleh kuar dr alam mimpi tu...sbb bile mak aku kejot,aku punyelah payah nk bangun..klu aku tido lepas sahur,pkl 6.30 petang baru aku bangun..xtau nape..pastu contoh klu dlm mimpi tu aku aku pg berperang,secara otomatik klu bgn,badan aku sakit n lebam2..seolah2 aku berperang dialam realiti lak..pastu smlm time aku blk sahur dr s.alam...aku tgh tgu trafic light,yela dah pkl 5 pagi,jalan pon kosong xde keta..nak langgar trafic light ade camera lak..aku pon tgu je la sorang2..tibe2 aku mcm berkhayal..dlm khayalan aku,aku ternampak ada keta kancil terbalik kat jalan sebelah dan driver tercampak keluar(mati)..seoalah2 aku seperti melihat ape yg akan terjadi kepada aku je benda ni..lama gak berkhayal..pastu ade lori dr blakang hon..tekejut aku pagi2..hampeh...balik umah je aku tgk mak aku tgh sahur,tp aku x join pon sahur...aku juz minum air sebelum imsak...pastu aku terus masuk tido...aku on ekon no 16..dpt tido dlm 30minit aku rase berpeluh2 smpi basah baju aku,iskk ati x sedap je...terus aku bkak kipas.nak dijadikan cite,sedang syok2 tdo..aku bermimpi lg...mimpi benda yg same..mimpi eksiden..kali ni agak ngeri gak..mimpi tu mcmni,aku tgh bawak moto kat jalan besar erea umah aku...jln ni kire mcm highway gak la...tgh bwk moto tibe2 ade moto besar masuk wrong way terus langgar depan2 dgn moto aku...apalagi tercampak la dua2...pastu mati..terus aku terjaga..tgk jam baru 8.30 pagi..terus aku x tido sampai la skrg...persoalan nye skrg,adakah itu petanda akan takdir akan berakhirnya perjalanan hidop ku??

2 ulasan:

  1. mimpi tu mainan tido~
    dun think so much~
    syukur ngn life kite skrg..
    or mybe mimpi tu nk u sedar yg u kena berubah~
    ini pendapat i~
    ngee^^

    BalasPadam
  2. farah thanx...tula kadang2 mimpi ni mainan tido..tp mimpi ni jugak kadang2 menyedarkan kite ttg ape yg kite buat sama ade baik atau tidak...jadi,mane yg baik tu kite ambik iktibar...

    BalasPadam